Egy tölgyfa élete

Egy tölgyfa élete

Ne fesd az ördögöt a falra...

2012. július 05. - Quercus Robur

Na tessék! Kellett nekem a növényevőket emlegetnem...

oz_jav1.jpg

Az előbb az egyikük erre járt, sőt, itt a közvetlen közelemben pihent meg egy kis vacsora utáni sziesztára. Alig pár méternyire tőlem! Gondolhatjátok, mennyire féltem! Olyan kicsire próbáltam összehúzni magamat, amennyire csak bírtam.

A múltkor ugyan azt írtam, hogy a növényevők segíthetnek a lágyszárúak lelegelésével, de valami furcsa oknál fogva az őzek különös előszeretettel választják ki a fiatal tölgy hajtásokat. Így igazán csak akkor nem kell félnünk tőlük, ha már teljesen eltakarnak bennünnket az egynyári versenytársak. Egyelőre még nem takarnak el, szóval tényleg veszélyben voltam. (Az egyméteres védőkorlát nem lett volna akadály neki, ekkorát helyből ugrik bármelyik őz.)

Ha érdekel valakit, megmutatom, hogyan néz ki az őz által hátrahagyott "fekvőhely". Távolról így:

oznyom_kicsi2.jpg

Közelebbről pedig így:

oznyom_nagy2.jpg

Itt, a közelemben "élőben" is megtekinthető. Talán már láttatok is ilyet, csak nem tudtátok, mi az?

A bejegyzés trackback címe:

https://tolgyfa.blog.hu/api/trackback/id/tr544631982

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása